Nadja
    Hej! Jag går nu i tredje året på gymnasiet och undrade ifall om jag kompletterar och höjer mitt meritpoäng till sommar, är det möjligt att jag kan söka med det nya meritpoäng till hösten 2018?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nadja,

    sista dag för kompletteringar av ansökan till högskola/universitet i Sverige är 21 juni. Du måste senast den dagen ladda upp de betyg som ligger till grund för att räkna ut ditt meritvärde, när du söker till höstterminen 2018.
    Självaste ansökan måste du göra innan mitten på April men kan senast komplettera den fram t o m 21 juni; detta enligt info på https://antagning.se

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : Isåfall hur många ämnen får jag komplettera ?
    • Julia : Det finns ingen begränsning - man får komplettera hur många ämnen som helst!:)