Joel
    Som rubriken lyder, är det möjligt att göra en sen anmälan till den utvidgade juridiska introduktionskursen på lunds universitet när sen anmälan öppnar? Det är en kurs som är öppen för alla och har alltså inget urval..

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Joel,

    enligt information på Antagning.se>> är den utbildningen stängd för sen anmälan. Så här ser det ut - i alla fall just nu: Inline image 1https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=5985d959ec&view=fimg&th=158bc1f776405026&attid=0.1&disp=emb&realattid=ii_158bc1f6c15e677c&attbid=ANGjdJ8-echhhK5hGeIS4Bnt8TUu1c__EMSEYbVFDuXyQBTmswgzTmZzvjiZmIvzNV4iAmnpq73Rq8_yGuK6jCOShacZJu4aBRn3_BBCU_P92S-TR8VpJd2qsF7HQDk&sz=s0-l75&ats=1480624928834&rm=158bc1f776405026&zw" />

    Du har rätt i att det är en kurs som är öppen för alla som har grundläggande behörighet till högskolestudier. Att en utbildning tar in alla behöriga sökande är inte samma sak som att det går att söka den senare än sista ordinarie ansökningsdag.

    Anledning till att "sen anmälan" öppnar på vissa utbildningar - är oftast för att de inte har fått tillräckligt med behöriga sökande och vill försöka fylla sina utbildningsplatser.

    På en kurs som inte har på förhand fastställt antal platser - brukar inte sen anmälan öppna, utan man "ordnar" det antal platser som behövs för att kunna ta in alla behöriga sökande (som sökte inom den ordinarie ansökningsperioden).

    Det är den information som vi har fått och det är det som gäller, tror vi. Så står det på Antagning.se och vi har ingen anledning att ifrågasätta den info.

    Men du får hemskt gärna ringa till Antaagning.se och fråga. Tel.nr är 0771-550720 och tel. tid mellan kl.9-16 på vardagar.

    Får du veta ngt. annat än det jag svarar dig nu, får du hemskt gärna berätta det för oss. :)

    Bästa hälsningar

    ANNA