Mirjon
    Jag har bott i Sverige i två år nu. Fick Permanent Uppehållstillstånd ett och halvt år sedan. Sedan dess läser språket. För tillfället behärskar jag språket väldigt flytande.
    Jag har alltid haft intresse inom militär branschen och nu jag bara undrar om det finns möjlighet att förverkliga detta intresse trotts att man inte har passet av Sverige utan med Permanent Uppehållstillstånd som kan eventuellt ersätta passet.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Mirjon!

    Vid ansökningstillfälle till utbildning "Polis" måste man vara svensk medborgare. I annat fall är man, tyvärr, obehörig. Det kan du se på den här sidan: https://polisen.se/Bli-polis/Ansokan/Antagningskrav/

    Däremot finns det inget krav på svenskt medborgarskap om man vill kalla sig för Privatdetektiv. En seriös privatdetektiv kan vara medlem i WAD (World Association of Detectives). Kraven för att bli medlem i WAD är ett rent straffregister samt ett antal verksamma år som privatdetektiv.

    Hälsningar

    Mikael SYV

    • : Tack ska du ha Mikael!
    • : I fall om det dyker upp någon fråga kommer jag höra av mig.
    • : Vänligen
    • : Mirjon
    • Anna : Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Du får tipsa dina vänner & bekanta om oss, då har vi möjlighet att hjälpa fler. :) Du kan också, om du vill, Gilla Fråga SYV på Facebook, här är vår plats på FB: https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts
    Läs alla kommentarer