Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Edward!

    De flesta eftrgmnasiala utbildninar utomlands (i Europa och i de övriga länderna) erkänner svenska gymnasiala utbildningar. Men jag kan inte lova dig att alla skolor gör det i samma utsträckning.

    Om du redan nu vet att du vill läsa på College eller Universitet utomlands, då rekommenderar jag att du tittar närmare på

    IB-programmet, som är ett internationellt gymnasieprogram. I IB ingår det kurser som krävs för behörighet till läkarutbildningen och du (i fall du får godkända betyg) blir behörig att söka Läkarprogrammet i Sverige och i ett stort antal länder över hela världen.

    Undervisning på IB är på engelska, vilket förbereder till studier utomlands.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig och önskar dig lycka till!

    Julia