Lolo
    Hej!
    Jag har gått naturvetenskapsprogrammet med samhälls inriktning och tog studenten med 2300 poäng med ett F i matte 2c och ett i bioteknik.

    Min fråga är om jag är behörig att söka till ekonomprogrammet, journalistik eller juristprogrammet?
    Vad kan jag söka till om jag inte är behörig till något av detta??

    Tacksam för svar!
    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du fick Examensbevis (och inte ett Studiebevis) är du behörig till jurist och journalist.

    Och till ekonomiprogrammet krävs det godkänt i matte 3.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : så jag är behörig till ekonomiprogrammet även om jag inte har matte 2c?
    • Milla : Du behöver godkänt betyg i en högre, svårare kurs- matte 3. Om du har godkänt betyg i matte 3, är du behörig till ekonomiprogrammet om du för övrigt har examensbevis.