Carl
    Hej! har intresserat mig för denna utbildning men har samtidigt hört att det är svårt att få jobb efter utbildningen. Jag vill inte utbilda mig inom något för att sedan jobba med något helt okvalificerat resten av mitt liv. På högskolornas sidor står det väldigt flummigt om vad man kan jobba med. Så vad exakt kan man jobba med?

    om jag vill bli exempelvis civil utredare hos polisen, är detta ett bra val?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Inom alla ämnen kan man läsa mer och sikta på att bli Forskare, det är en möjlighet.

    En annan är att bli lärare i sitt ämne och närliggande ämnen... På gymnasiet finns det kurser som ligger inom "sociologiska fältet".

    ang civil utredare så gillar de mest att anställa dem som har "erfarenhet av utredningsarbete" dvs om man t.ex har jobbat som utredare på någon myndighet eller på socialtjänsten.