Linus
    Hej, idag så går jag på teknikprogrammet och känner att jag inte passar in här riktigt med tanke på att jag älskar att arbeta i photoshop och att skapa och formgiva bilder, därför har jag haft en tanke på att byta till LBS grafisk design,
    Men då är min fråga är det enklare matte på estet linjen än vad det är på teknikprogrammet?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,

    det är "Iättare" matte på estetiska programmet jämfört med teknikprogrammet. På teknik Iäser man det avancerade c-spår och på estetiska - medeIsvårt spår: b-spår. Dessutom Iäser man på estetiska pr. endast första kurs - matte 1b. Vidare mattestudier är på estetiska programmet friviIIiga.

    Om du redan har betyg i matte 1c kan du bara ta det betygen in i examensbevis från estetiska programmet, men du kan också Iäsa om kursen - Iäsa matte 1b och få ett nytt (förhoppningsvis Högre betyg) eIIer så kan du kanske göra Prövning i matte 1b för att få högre betyg in i examensbevis från Estetiska programmet (såvida du inte redan har A-betyg). Får du A-betyg i matte 1c, tar du bara med det betyget in i examensbevis från estetiska programmet.

    VänIigen

    Liselotte SYV

    Liselotte