Jens
    Hejsan! Jag gick ut gymnasiet 2010 och saknar för närvarande 50p och har ett samlat betygsdokument. Jag undrar hur mina möjligheter ser ut för att göra det fullständigt och läsa vidare på högskola?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Jens!

    med ett Samlat betygsdokument saknar du grundläggande behörighet till högskola. Du bör vända dig till komvux i din kommun (där du är folkbokförd) och diskutera med SYV där - vad du skulle behöva göra för att få ett Slutbetyg. Sista dagen få ut ett Slutbetyg är 1 jan 2017 och efter det datumet skulle du behöva läsa mot Examensbevis, vilket kan innebära att du måste läsa ett antal kurser, och inte bara de 50 poäng som du nu saknar.

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv