Hanne
    Hej! Jag vill söka in till gymnasiet till en fristående skola med spetsutbildning i ett annat län. Kan man göra det med sitt inlogg för där man bor eller ska man skicka en separat ansökan?

    2 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Hanne,

    det går inte att säga generellt... olika Antagningskanslier i olika delar av Sverige har olika sätt att ta emot ansökningar.

    För att svara på in fråga måste man veta vad du bor (var du är foIkbokförd, viIken kommun) samt exakt viIken utbiIdning - på viIken skoIa du viII söka.

    Om du inte viII berätta det för oss, kan vi tyvärr inte svara på din fråga, men du kan då i stället få svar från Studie- och yrkesvägedare på din skoIa. Du kan också vända dig tiII den skola dit du vill söka och be dem om hjälp. Även personal på de två antagningskanslierna - i din kommun och i den kommunen där skoIa Iigget dit du viII söka... Kontakta båda dem och stäII samma fråga tiII dem båda.

    Hitta kontaktuppgifter till alla Antagningskansllier kan man på den här hemsidanhttp://antagningskanslier.se

    • : Jag bor i Bromölla/Skåne och vill söka till academy of music and buisness i Tingsryd/Småland.
    • Ludmila : du i detta faIIet som du beskriver i din fråga söker via valwebb på www.skanegy.se
    Ludmila SYV på FrågaSYV

    Hej Hanne!

    Vi ställde frågan och fick svar från den Antagningsansvarige på gymnasieantagningen i Kristianstads kommun att du i detta faIIet söker via valwebb på www.skanegy.se

    Iycka tiII med ditt gymnasievaI!