Sofia
    Hej! Jag ska nu till hösten börja mitt sista år på barn- och fritidsprogrammet men trivs inte alls. Min fråga är att om jag går ett basår efter gymnasiet, har jag då den behörighet som krävs för att komma in på det biomedicinska analytiker-programmet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Kommer du i ditt examensbevis ha betyg i svenska 2&3, engelska 6 och matematik 2? Utan de kurser är du inte behörig till basåret på högskolan och på vissa orter kan även matte 3 krävas för behörighet till basåret ... Sedan måste man se vad basåret innehåller för kurser, för ibland ingår det inte biologi i basåret men du behöver biologi för behörighet till BMA!

    Studie- och yrkesvägledare