Johanna
    Hej,
    Jag vill söka till grundlärarprogrammet med inriktning mot år 4-6 till våren. På deras hemsida står det att man måste läst naturkunskap 1a1+1a2/naturkunskap b, jag har endast läst naturkunskap 1a1. Innebär det att jag då måste komplettera på komvux nu då med naturkunskap 1a2?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det finns ersättningsmöjlighetter för naturkunskap och du kan kanske använda dig av dem i fall du läste vård-& omsorgsprogrammet eller naturbruksprogrammet men om du läste ngt annat gymnasieprogram då måste du komplettera med naturkunskap 1a2.

    Studie- och yrkesvägledare

    Om du dom har examen från VO, förutom NK 1a1, även har godkända betyg i alla de följande  kurser - Hälsopedagogik, Medicin1 och Etik och människans livsvillkor- behöver du inte komplettera vad det gäller naturkunskap.

    • : Okej, jag gick vård- och omsorg, då behöver jag alltså inte komplettera?
    • Milla : Det beror på om du har godkända betyg i de "rätta" kurserna. Jag ska nu utöka mitt svar till dig!