Linn
    Hejsan! Jag tänker ansöka till Tandhygienist till våren och de kräver Naturkunskap 2. Men jag har läst nånstan att man kan ersätta NA2 med Fysik 1a, Kemi 1 och Biologi 1 och jag har tidigare läst de ämnen och få godkänt på det, måste jag läser NA2 endå?( Eftersom på skol webbsidan står de bare Naturkunskap 2 ingen parentes (Kan ersätta med Kemi 1, Fysik 1a och biologi 1)..?,

    Med vänlig hälsning
    Linn Hoang

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Linn,

    det är en Generell ersättningsmöjlighet - och du har behörighet vad det gäller naturkunskap, om du har godkända betyg i Fysik1a, Kemi 1 och Biologi 1. Du behöver, alltså, inte läsa Nk2.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare