Emal
    Hej!
    Jag har en pågående SVA 3 kurs på komvux och kommer snart att ha grundläggande behörighet för att fortsätta till vidareutbildning.
    Min fråga är:
    Behöver jag matte 4 om jag välja utbilda mig som NO lärare (7-9)?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Grundlärarutbildningar förväntas bli förändrade, exakt när och hur, är ännu inte bestämt; räkna med att du ska troligtvis behöva ha godkänt betyg i matte 4. I fall det skulle räcka med lägre matte, ex.matte 3, är det ändå bra att kunna mer matte. Utbildningsutbud blir fastställt till 15 mars och då vet vi mer.