Tilda
    Hej, Jag går just nu humanistiska programmet fast läser kurserna man läser på sam nu i ettan. Jag känner att jag har valt fel program och vill läsa naturvetenskapliga programmet.
    Är det möjligt att byta så långt in på läsåret eller måste jag vänta till i höst och börja om 1:an. Det är 2 kurser och att de läser matte C och jag matte B.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Tilda!
    Det är, precis som du skriver - olika spår i matte och c-spår är det mest avancerade. Men de på Naturvetenskapsprogrammet läser också SNABBARE - för att hinna med fler mattekurser. De på NA är klara med Matte 1c snart och på HU får ni betyg i Matte 1b till sommaren.

    Min bedömning är att det inte går att byta från Humanistiska till Naturvetenskapsprogrammet men det är inte jag utan rektor på NA som bestämmer. Du får fråga rektorn på NA-programmet.

    Hälsningar
    Mikael SYV