Pawline

    Hej! Jag ska plugga universitet i höst och jag har bland annat sökt kurser som är 7,5hp. Jag ska läsa fristående kurser och jag tänker att en termin ska jag läsa fyra stycken 7,5hp kurser för att få ihop 30hp på en termin. Men hur funkar det med CSN? Några av de fyra är under hela terminen och några andra är bara fyra veckor. Alltså kommer jag inte läsa 100% hela terminen men vissa veckor kommer jag läsa med än 100%. Dock kommer jag fortfarande läst 30hp under terminen.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    det är studiestödsutredare på CSN som beviljar studiestöd, bland annat studiemedel, det är därför bra om du får svar från de som jobbar på CSN, detta för att oavsett vad ngn annan säger, så kommer beslut från CSN vara gällande.

    Studie- och yrkesvägledare