dodo
    Finns det magister- och masterutbildningar för biomedicinska analytiker i Sverige eller Danmark? Vilken titel får man om man blir biomedicinsk analytiker och därefter studerar master i biomedicin?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Idag finns det ca 80 program på masternivå i biomedicin att söka i Sverige och du kan Här>>se  vilka de är. Om utbildningen i Danmark kan vi tyvärr inte ge någon info då vi saknar tillräcklig kunskap om studier utomlands.

    Prova fråga studievägledare på de lärosäten som har master i biomedicin i Sverige : både om vad titeln blir efter master och om de kan ge info om studier i Danmark ...

    • : Biomedicin är INTE samma examen som biomedicinsk analytiker... Snälla korrigera svaret.
    • Anna : Tack Jonnie! Du får gärna skriva Rätt svar. Om du skriver DITT SVAR I KOMMENTAR till detta fråga - är vi mycket tacksamma. Vi har tyvärr inte tillgång till experter i alla kunskapsområden. Mikael skriver också i sitt svar - råd att "fårga studievägledare på de lärosäten som har" relevanta utbildningar... Han skriver också om att vi tyvärr saknar tillräcklig kunskap omstudier utomlands... vilket är TYVÄRR sant. Tack så mycket Jonnie för din kommentar! Vi uppskattar engagemang och vilja att hjälpa till. Vi är tyvärr få studie- och yrkesvägledare som kämpar med att försöka "täcka för" alla yrken och alla kunskapsområden, vilket är mycket svårt och ibland även helt omöjligt. Tack så mycket för all hjälp som du kan bistå med! Ha en mycket trevlig fortsättning på sommaren! :)