Hej Samuel,för att uppfylla kraven för Examensbevis från El- och energiprogrammet måste du ha betyg i alla gymnasiegemensamma + alla ämnen/kurser som är programgemensamma för EE + tiIIräckIig poäng inom programfördjupningen (från Iista på kurser som får Iäsas som programfördjupande på just EE) + 200 poäng IndividueIIt vaI, dvs viIka kurser som helst + godkänt betyg i Gymnasiearbete.

    Programstruktur som måste följas för El- och energiprogrammet kan du se här>>> Längst ner i programplanen>> kan du se "brickor" med antal poäng som måste "uppfyllas" inom varje "avdelning" inom programmet. :) Kika gärna på den, skriv ut den om du kan och jämför med din Individuella Studieplan.

    Återkom sedan om ngt fortfarande är oklart.

    Bästa hälsningar

    ANNA