Tobias
    Jag har aldrig läst matte 2a förut, men går nu i sommarskola för just det ämnet. Det är som en repetitionskurs ungefär, får läraren sätta betyg på mig fast jag inte är inskriven på matte 2 kurs vanligtvis?

    Jag går vård och omsorg, börjar 3an till hösten och de i min klass läser den som individuellt val samt som utökad.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du uppvisar kunskaper motsvarande godkänt betyg då får läraren sätta betyget. Men du vinner ännu mer på att läsa matte 2 nästa år och få ännu högre betyg. Men om du får godkänt betyg i matte 2 nu, kan du läsa matte 3 nästa år. Om problemet är att du inte är " inskriven på kursen" kanske du kan bli inskriven eller så säger skola att det Prövning du gjorde och i så fall får skola ta avgift 500kr.

    • : Ja okej, tack! Nej jag nöjer mig med ett E, matte är inte min starka sida så ett E är mer än nog!
    • Mikael : Håller tummarna för godkänt betyg i matte 2!;)