Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag är inte säker på att jag förstår frågan... Frågar du om vilka universitetsutbildningar som inte kräver (för särskild behörighet) naturkunskap 2 eller kurser i fysik, kemi och biologi, att godkänt betyg i nk1b räcker och ej krävs mer inom "naturvetenskap"? Eller undrar du om det finns universitetsutbildningar som "nöjer sig" med nk1a1, och inte kräver ens nk1a2?
    Det finns många tusen universitetsutbildningar i Sverige (både kurser och program) och det är väldigt svårt att lista upp alla utbildningar som kräver eller inte kräver vissa kurser för särskild behörighet.
    Du får gärna förklara med kring din fråga.

    Studie- och yrkesvägledare