Hej Johanna,

    det som idag finns att läsa på distans inom "Fastighetsmäkleri"-område är Två kurser - Fastighetsteknik och Fastighetsrätt - 7.5 respektive 15 högskolepoäng. De två kurser tillsammans motsvarar heltidsstudier under tre fjärde delar av en termin. Se var de kurser ges - nedan:

    Det är minst 120 högskolepoäng man måste läsa - och läsa de rätta kurserna, dessutom. Majoritet av dem ges idag inte på distans.

    Du kan bevaka utbildningsutbud på www.studera.nu - som är svenska högskolornas gemensam hemsida. Det går också bra att leta efter utbildningar på www.antagning.se - där man gör självaste antagning till högskoleutbildningar i Sverige.

    Utbildnigsutbud är inte konstant. Det kan ändras. Och det gör det, ändras, alltså... och det är först när ansökningsperioder börjar som utbudet är komplett. Ansökningsperioden till vårterminen 2018 på högskolor/universitet börjar den 15 september. Planeringen är att ansökningsperiod ska i år pågå till 16 oktober (datumen kan också ändras, men idag är det de datumen som är planerade ...).

    • : Hej igen! Så det är dessa jag kan läsa nu, och de andra som jag behöver till går att läsa till sen tror du?
    • Anna : Man söker separat till varje kurs. Det finns inga garantier på att komma in på någon kurs. Är man behörig, deltar man i konkurrensen. Vi hoppas givetvis att du kommer in på de kurser som du vill läsa, men det finns inga som helst garantier på att kurser ens kommer att finnas att söka! tyvärr... :( Det är alltid mer säkert att söka till ett program. Inom programmet har man platsgaranti på de kurser som ingår i programmet.