Aia
    Hejsan!
    Mitt drömyrke är läkare och jag undrar hur framtiden för yrket ser ut. Finns det många jobb inom mitt drömyrke? Går det att vidareutbilda sig och utveckla sig inom yrket?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Aia,

    så länge finns det människor, så länge kommer behov av läkare finnas (för att människor blir tyvärr sjuka eller skadar sig).

    Det är en lång och krävande utbildning för att kunna bli läkare, men det är jätteroligt att det är ditt drömjobb!

    Det finns många olika specialiseringar man kan välja inom medicinen/läkarvetenskapen.

    Kika gärna på yrket Specialistläkare>> där det finns ett antal exempel på vilka specialiseringar som man kan välja. Det kan också bli fler specialiseringar framöver, eftersom nya rön och vetenskapliga upptäckter "tillkommer", dvs vetenskap går framåt och nya grenar inom medicin "upptäcks" eller skapas - med jämna mellanrum.

    Vänliga hälsningar

    Julia SYV