Hejsan,

    föIjande kurser ingår i inriktning Beteende på SA

    Du måste ha betyg i samtIiga inriktningskurser och för övrigt också föIja Programstrukturen för SA,

    se i ProgrampIanen för SA>>

    Naturkunskap 2 får Iäsas som Programfördjupande, det är inte en Inriktningskurs på SA.

    Geografi 1 är inriktningskurs på inrikt."SamhäIIsvetenskap" och Geografi 2 får Iäsas som Programförjupande kurs.

    Såvida du inte Iäser ett IndividueIIt anpassat program, måste programstrukturen föIjas. I annat faII uppfyIIer inte du kraven för gymnasieexamen & kommer att få Studiebevis (i stäIIet för examensbevis) och bIir det inte behörig tiII eftergymnasiaIa utbiIdningar.

    AIIa förändringar i StudiepIanen är det bäst att diskutera med SYV på din gymnasieskoIa, där du kan få besked på viIka kurser som just din skoIa kan erbjuda att Iäsa.

    Bästa häIsningar

    ANNA