Mikael SYV på FrågaSYV

    Modersmål ger inte meritooäng. Men moderna språk (arabiska)3 och 4 ger meritpoäng.

    Men kurs som du nämner i din fråga finns inte; i ämnet Modrrsmål finns det följande gymnasiala kurser: modersmål 1&2 och Aktiv tvåspråkighet .

    • : Tack för svaret! jag läser aktiv tvåspråkighet. Ger den merit då?
    • Mikael : Nej, aktiv tvåspråkighet ger inte meritpoäng. Det är Moderna språk 3&4 som ger meritpoäng.