Hej Oliver,

    det som gäller meritpoäng vid ansökan till högskoleutbildningar i Sverige - finns att läsa på www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurser

    Det är endast kurser i matte, moderna språk och engelska 7 som idag ger meritpoäng.

    OBS! reglerna kring meritpoäng kan ändras. Och hela systemet med meritpoäng kan också tas bort. Det finns förslag om det, men ännu inte är ngt. beslutat. Så reglerna som du ser på www.gymnasieguiden.se/informeras gäller tillsvidare.

    Bästa hälsningar

    ANNA