Alice2005

    Hej! Jag läser eng 7 nu och har fått bra betyg i alla uppgifter vi gjort hittils. Men när det kommer läs och hör förståelse så tappar jag bort mig och det går inte bra. Min fråga är, är det ett krav från skolverket att om man ska bli godkänt (endast E) måste man då ha klarat hör och läsförståelse också? Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    betygssättningen ingår lärarens kompetens. Jag undervisar inte och sätter inga betyg, så kan egentligen inte svara på din fråga men du får gärna kika på betygskriterierna på skolverkets hemsida. Prata annars med din lärare som undervisar i eng7, be honom/henne om tips och råd om hur du kan gå tillväga för att ha bättre förutsättningar att klara kursen och få så högt betyg som möjligt.
    Hänvisning: se betygskriterier i eng 7 på skolverkets hemsida.

    Studie- och yrkesvägledare