Mikael SYV på FrågaSYV

    Vad säger dina föräldrar? Finns samma program och inriktning närmare?

    tänk på att det blir inte helt gratis och om dina föräldrar inte vill eller kan betala ett par tusen i månaden, så blir det omöjligt för dig att bo på skolorten... Är det en fristående eller kommunal skola du vill gå på? Ligger den inom avtalsområde (samarbete mellan kommunerna)? Är utbildning Riksrekryterande? Svar på alla de frågorna behövs för att kunna uppskatta ekonomiskt stöd som du ev har rätt till... Samtycke från dina vårdnadshavare är ett krav.