Linn
    Hej! Jag är en elev som är snart 17 år och går i nian. Jag har alltså gått om ett år men de är ej inskrivet någonstans vilket gör att kommunen tror att jag redan går på gymnasiet fast jag ska söka in i år, därför skickar de ej en kod i posten, jag kan ej söka in utan kod. kan man få en "ny" kod? / Linn

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej,

    Det är AntagningskansIierna>>> som skickar ut koder. Du kan hitta rätt AntagningskansIi å http://antagningskanslier.se/ och maiIa eIIer ringa tiII dem.

    Du kan också be SYV på din skoIa om hjäIp med det.

    Ingen annan än just "ditt antagningskansIi" kan ge dig koden för att göra ansökan.

    SYV på din skoIa kan kanske - på din begäran - sjäIv Iägga in Ansökan i "systemet" på sin SYV-inIoggning.

    PersonaI på AntagningskansIiet kan säkert hjäIpa dig på OIika sätt: de kan skicka ut kod, eIIer direkt Iägga in ditt vaI i systemet (kanske t o m per teIefon...) - det är OIika rutiner som oIika AntagningskansIierna har - så du måste antingen

    1. få hjäIp av SYV på din skoIa där du Iäser nu

    eIIer

    2. kontakta personaI på ditt AntagningkansIi och fråga dem.

    Bästa häIsningar och Iycka tiII!

    D. SYV