rebecca
    Hej!!
    Jag är väldigt intresserad av film och dess skapande bakom kulisser och skärm. Mitt framtidsmål är att sedan kunna läsa vidare på någon typ av filmhögskola där jag kan lära mig mer om det.

    Min fråga är om det finns något gymnasium här i sverige som kan erbjuda en inriktning på film. Och det får helst inte ligga jättelångt ifrån skåne

    Tacksam för svar,
    Rebecca

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    I första hand skulle jag rekommendera Stillerska men den finns på Lidingö, dvs långt ifrån Skåne. Var i Skåne bor du, för att Skåne är en ganska stor region och det kan bli för långt att pendla eller kan du flytta för att gå på gymnasiet?

    Studie- och yrkesvägledare

    Kulturama har filmprofil men också den skola finns i Stockholm.

    4ans-gymnasium i Malmö har filmprofil på samhällsvetenskaps-& på det estetiska programmet.