Jesper
    Hejsan,

    Jag gjorde HP i höstas men jag funderar på att göra om det nu i vår kan man söka med vår resultatet till högskolan HT17 eller blir det mitt höst resultatet som räknas?

    MVH
    Jesper

    1 Svar

    Daniel SYV

    Det är det Högsta av de gilltiga högskoleresultat som gäller. Resultatet gäller i fem år framöver.. så det blir automatiskt det högsta resultat av de högskoleproven som är gjorda av dig under fem år bakåt i tiden. Du behöver inte tänka på det över huvudet taget. Resultat av HP kommer automatiskt till Antagning.se och systemet "tar" det högsta resultatet. Lycka till med hp!

    • : Tack, tänkte också på om HP resultatet för våren hinner komma in innan antagningen till HT17 slutar?
    • Mikael : Japp! :) det gör det. sista kompletteringsdag är 21 juni och hp skriver man i början på april - det är mycket gott om tid och alla resultat kommer med god marginal hinna komma in!