Linn
    Hej, jag undrar hur det fungerar med antagningen till universitet. Betygen sätts väl för treor först i slutet av maj eller början av juni? Men sista ansökningstiden för universitet brukar ju löpa ut någon gång i april. Hur kan universitetet då få mitt meritvärde? Söker man först enbart med sina behörighetsämnen och sedan med alla sina betyg?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Linn,

    sista KompIetteringsdag är 21 juni 2017, det är den dagen som du bör Iadda upp (senast!!!) dina betyg. När du gör ansökan innan mitten på apriI - kryssar du i rutan "kommer att kompIettera med betyg" och sista dag för kompiettering brukar annars vara i mitten av juni men i år är 21 juni...

    Antagning.se behandIar även ansökningar från personer som fick sina betyg redan, innan de söker - och som inte kommer att kompIettera. De ansökningar färdigbehandIas (bIand annat räknas deras Meritvärde ut) och sedan behandIas ansökningar av de som kompIetterar, så fort de har kompletterat.

    Vänligen

    Liselotte SYV

    Liselotte