Hej Daniel!
    I Göteborg krävdes det vid sista antagningsomgången 15.55 i BII (kompletteringsgruppen) och 1,1 som resultat av Högskoleprovet.

    Antagningspoäng för Karlstad kunde jag inte hitta och jag ringde till Karlstads universitet, fick svar att man bör prata med Studievägledare
    Fredrik Olsson, tel.nr 054-700 15 17 eller med
    Nina N. tel.nr 054-700 12 32
    tel.tid hos Studievägledare på universitetet i Karlstad är kl.11.00-12.00 måndag-fredag.

    Kan du ringa dem på måndag och fråga? Så kan du passa på och ställa även andra frågor om utbildningen.

    Råd till dig är att göra högskoleprovet. Även om du gjorde HP, gör det en gång till - på våren. Kostar 450 kr men det är en extra chans att komma in. Det är det högsta resultat på HP som gäller och resultatet är giltigt i fem år. Man brukar få högre resultat nästa gång man gör HP.

    Sök även till Göteborg, även om du har lite för låga betyg - för att antagningsgräns kan bli lägre nästa gång.
    Kan du försöka höja dina betyg? har du max i merit? kan du läsa eller göra prövning i några kurser för att höja dina betyg?

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA