Isra

    Som det stå i rubriken jag bodde innan i Falkenberg när jag sökte gymnasiet och nu jag har flyttat till Malmö och jag vet inte vad ska jag göra. Ska jag vänta till 3 juli för att godkänna en av gymnasiet som jag har sökt på och sen byta skolan eller ska jag söka till ett ny gymnasiet nu? Eller har ni andra förslag För att jag vet inte varkligen vad ska jag göra. Före året jag fick till en interdation program. För att jag var ny i Sverige. Jag har klarat intedarion program jag jag fick godkänt i åtta ämnen med svenska, engelska och matte. Jag alla mina lärarna sa att jag ska till gymnasiet skola nästa år men jag flyttade och jag har inte sökt gymnasiet skola i Malmö.

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Isra!

    Om jag förstår dig rätt har du flyttat till Malmö och behöver därör gå i skolan där?

    I så fall, tycker jag att du ska kontakta antagningskansliet i Malmö. Antagningskansliet ansvarar över att fördela platserna till eleverna som bor i Malmö http://www.skanegy.se/

    Dom kan hjälpa dig att antingen ansöka nu till en skola eller hjälpa dig att hitta en skola som har lediga platser på det progammet som du vill börja på.
    Jag tror att det är lättast om du ringer eller mejlar [email protected]

    Lycka till!
    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare