Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Linnea,

    jag ser att du är 21 år och gissar på att du har Examensbevis. Det är viktigt att veta om du har Examensbevis eller om du har ett slutbetyg.
    Har du examensbevis, kan inte några andra kurser räknas in, än dem som finns i ditt examensbevis eller dem som krävs för Särskild behörighet eller de som ger meritpoäng. Om du har examensbevis och redan nu är behörig och har max i merit, då är det endast de kurser som du redan har betyg i som du måste höja - om du vill höja ditt meritvärde.
    Högskoleprovet - har jag på förslag;
    Prövningar nämner du själv i din fraåg.
    Andra förslag:
    se om dig om andra utbildningar; sök till alla orter där utbildningen ges. Se om "din utbildnig" börjar på vårterminen - antagningsgräns till vårterminen brukar vara något lägre.

    Hälsningar

    Mikael