Tova
    Hej!
    Under hela mitt liv har jag känt att jag är sådär på matte och kan ta lite längre tid på mig att förstå mattesaker. Jag har ungefär ett C just nu och ska börja i tekniklinjen på hösten där de läser avancerad matte, och jag börjar stressa ihjäl mig. Jag känner att jag kommer hamna i någon slags extramatte och bli nersedd på av kompisar och klasskamrater. Men jag vill inte byta linje, för det finns verkligen ingen annan jag är intresserad av.
    Jag känner bara att matten kommer bli jävligt stressig för mig och vet inte direkt hur jag ska handskas med den emotionella stressen av både krav och förväntningar av folk runtom mig.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Tova,

    det första rådet jag kan ge dig att du dagligen bedriver repetition och självstudier i matte och för det finns det är bra hemsida - www.matteboken.se

    det andra råder jag kan ge dig är att du bokar tid hos kurator som förhoppningsvis kan ge dig bra tips på hur du kan hantera stress och oron;

    att ha en hobby>> att ägna sig åt hjälper ofta också mot stress och oron.

    Hälsningar

    Daniel