Eman
    Hej jag undrar ifall man kan söka till en annan program om man nu har redan blivit antagen till ett program och har studerat ett år?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Eman,

    i Sverige kan man bli antaggen till max antal högskolepoäng per termin 45 hp. detta motsvarar 1,5 heltid, dvs 150% av "normal studietakt" om man med normal studietakt menar studier på heltid.

    Det är möjligt att vid sidan av ett högskoleförberedande program läsa ännu mer ... det är oftast fristående kurser man i så fall läser vid sidan av ett högskoleprogram, men det finns inga formella förbud mot att läsa ett program till samtidigt (med det "kompletterande" programmet får ej ges på heltid; det får max vara på halvtid).

    Vänligen

    L.:)

    Liselotte