Jan
    Hej, kan ni svara om hur många tandsköterskeutbildningar finns det i Sverige och om de finns också på distans?
    Tack!
    Janne

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Janne,

    Det finns idag 7 olika tandsköterska-utbildningar på Distans, på olika orter. Med "distans" kan man mena att det ändå finns obligatoriska träffar.
    Det får man kolla med utbildningsanordnaren; ofta står det på utbildningens hemsida. Här kan du se var Tandsköterska på distans finns
    https://www.yhguiden.se/resultat?Education.text=Tandsk%C3%B6terska&Category.id=&Municipality.county=&Municipality.id=&Education.rate=&Education.studyform=&Education.studyform%5B%5D=distance&Education.range=&Education.range%5B%5D=2018-01-01%3A2018-05-30&Education.range%5B%5D=2018-06-01%3A2018-12-31&Education.range%5B%5D=2019-01-01%3A2019-05-30&Education.length=&Education.available_slots=0

    Tandsköterskeutbildningar som inte är på distans, dvs ”bundna” kan du se på https://www.yhguiden.se/resultat?Education.text=Tandsk%C3%B6terska&Category.id=&Municipality.county=&Municipality.id=&Education.rate=&Education.studyform=&Education.studyform%5B%5D=bound&Education.range=&Education.range%5B%5D=2018-01-01%3A2018-05-30&Education.range%5B%5D=2018-06-01%3A2018-12-31&Education.range%5B%5D=2019-01-01%3A2019-05-30&Education.length=&Education.available_slots=0

    Allt-som-allt ser jag att det idag finns 20 framtida starter på Tandsköterskeutbildnignar, 7 på distans och 13 icke-distans.
    Nya Yrkeshögskoleutbildningar kommer att beviljas och ”komma ut” i februari 2018, de kommer att bli synliga och förhoppningsvis sökbara via www.yhguiden.se -  förhoppningsvis till mitten av februari.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte