Viggo
    Hej, jag undrar hur mycket SO man läser ifall man går på teknikprogrammet med inriktning teknikvetenskap. Jag är väldigt bra på de flesta NO-ämnena och matematik, men jag avskyr verkligen SO. Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Viggo,

    du undrar hur mycket Samhälls-ämnen man läser på >>TE/teknikvetenskap - se gärna i programplanen för TE >> och du kommer att se att man läser lika mycket SO på alla inriktningar på Teknikprogrammet.

    Man läser på teknikprogrammet, alla inriktningar tre SO-kurser:
    och

    Just på teknikprogrammet läser man minst historia av alla högskoleförberedande program.
    Vad det gäller religionskunskap, så läser man på alla gymnasieprogram den relig.kursen - Religion 1

    och vad det gäller Samhällskunskap - så läser man lika mycket samhällskunskap på alla högskolrförberedande program (man läser hälften så mycket på de yrkesprogrammen).

    Bästa hälsningar

    ANNA