Emelie
    Jag vill plugga utomlands efter gymnasiet och undrar över stipendium
    Jag vill veta hur man söker och var,
    • Liselotte : Om du hittar info om att söka stipendier som du bedömer vara pålitlig och som inte tar allt för stor avgift för att hjälpa med att söka - är vi mycket tacksamma om du tipsar oss. Lycka till med din studieplanering!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Emelie!
    Du ställer en aktuell och viktig fråga men tyvärr så måste jag svara att Fråga SYV inte kan hjälpa dig med det, jag beklagar.

    http://www.csn.se/utomlands - på den här sidan får du info om Studiemedel från CSN för studier utomlands.

    Ang. stipendier måste du tyvärr leta själv. Jag råder dig att fråga på den skola utomlands dit du vill söka. Ibland kan vissa skolor hjälpa till med att söka stipendier (bl a kan det finnas stipendier för just de som vill studera på en viss skola eller i ett visst land - och då vet skolorna om det och kan hänvisa dig rätt och kanske t o m hjälpa på ngt. annat sätt).

    Väldigt tråkigt att behöva svara att vi inte kan hjälpa dig med detta.
    Om du hittar någon bra sida på nätet eller info om stipendier som verkar vara pålitliga - var god tipsa oss om det.
    Önskar dig lycka till!
    ANNA