Milla SYV på FrågaSYV

    Meritpoängen räknas ut varje gång / på nytt/ till varje alternativ som du söker på högskolenivå - till de utbildningar som "accepterar" merit; för att det är inte alla som gör, t.ex Chalmers oc Hhs accepterar inte merit.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Som tillexempel läkarutbildningarna runt om i skåne,, accepterar de merit??
    • : så du menar liksom så fort jag läst ett ämne som man kan få merit av och fått den kursen godkänd skrivs det in i räkningen?? hoppas du förstår jag jag menar
    • Milla : På examensbeviset finns inga noteringar om meritpoäng utan det är Antagning.se som räknar ut merit när du söker till högskola. Så vitt vi vet, accepteras meritpoäng på alla läkarutbildningar i Sverige.