Greta
    Hej!
    Jag har ett stort problem. Jag har tänkt resa i vår och ska nu köpa flygbiljetter. När jag såg att antagningspoängen för läkarlinjen har sänkts så blev jag nojig och tänkte att jag kanske kommer komma in till våren ändå. Så min fråga är; hur stor är chansen att jag kommer in på läkarlinjen om jag har 21,04 och förra våren var det 21,20?

    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Tyvärr helt omöjligt att svara på! Man kan givetvis beräkna enligt sannolikhetslära men resultat kan också avvika kraftigt - allt beror på vilka betyg dina konkurrenten kommer att ha - och varför "kommer" - för att det är t o m 1 dec möjligt att komplettera med betyg och det finns de som nu läser kurser eller ska göra prövning, så de själva idag inte vet vad de får för betyg.

    Studie- och yrkesvägledare