Ayat
    Jag tänker söka kandidatprogram i Engelska: språk, litteratur, samhälle.
    Det är det att jag har ingen anning vad man kan jobba med efter en sådan program. Vet du vad jag kan arbeta med efteråt, förutom tolk alltså?
    Mycket tacksam för svar!

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Ayat,

    jag tror att det finna många olika alternativ efteråt - 1. söka vidareutbildning på magister- eller masternivå och på sikt bli språkforskare;

    2. vidareutbilda sig genom KPU, kompletterande pedagogisk utbildning till språklärare<<;

    3. jobb man ev kan söka direkt efter kandidatprogrammet är bland annat - guide, korrekturläsare<<, skribent, utbildningsadministratör eller hjälplärare (t.ex på en skola där undervisning bedrivs på engelska  - t.ex på en IB-gymnasieskola<<).