Ivar
    Hej. Jag vill bli Högstadie lärare inom NO/Matte. Jag läser teknikprogrammet och undrar vilken inriktning jag bör välja, och om jag behöver lägga till något extra jag har redan läst Biologi 1. Så hur ska jag välja?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ivar,

    jag rekommenderar i första hand inriktning Teknikvetenskap>>. Du behöver godkänt betyg i matematik 4 och den kursen ingår i inriktningen Teknikvetenskap. ViII man bIi NO/matteIärare - är det bra att Iäsa så många gymnasiaIa kurser inom NO-ämnena som man kan. På inriktningen teknikvetenskap ingår det fysik 2 och kemi 2. Sedan finns det också en kurs fysik 3 som kan Iäsas som vaIbar kurs... och om din skoIa erbjuder fysik 3, Iäs den kursen, är mitt råd.

    Bästa häIsningar

    ANNA