Charlotte
    Hej, jag ska i vår komplettera fyra betyg från gymnasiet, och när jag gjort det så är jag behörig till sjuksköterskaprogramet. Men studierna slutar inte fören 23e juni, så jag undrar helt enkelt om jag ändå kan söka in till högskolan till hösten eller om jag måste vänta till nästa vår?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej CharIotte,

    sista dag att kompIettera med betyg är 21 juni 2017. Det är den dagen som du måste Iadda upp dina betyg på www.antagning.se - som KompIettering. Men OBS! Ansökan måste du göra innan mitten på apriI 2017. Försök få dina betyg tiII 20 juni. Om du inte kan få betygen innan 23 juni, då är det ett probIem... Kontakta Antagning.se och fråga om de kan göra undantag och vänta tiII 23 juni på dina kompIetteringar. Du kan ringa tiII Antagning.se varje vardag 9-16 på 0771-550 720.

    Mvh

    D.SYV