SYV-besökare SYV

    Hej Olivia,

    Det är CSN>> som beslutar om studiehjälpen och i ditt fall också om inackorderingstillägget, därför är det bäst att du vänder dig direkt till CSN.

    Allmänt gäller:
    du som ännu är för ung för Studiemedel måste läsa på HELTID för att ha rätt till Studiehjälpen och till Inackorderingstillägget.
    Uppgifter som ger dig rätt till studiehjälpen är det din skola/folkhögskola som skickar till CSN, du behöver inte göra ngt.
    Men om du söker INACKORDERINGSTILLÄGG behöver du söka det. Bland annat måste din "huresvärd" (i ditt fall din folkhögskola om du ska bo på deras internat) skriva under och skicka en blankett som bekräftar var du ska bo.
    Att din utbildning är A1 eller A2 utbildning ska inte spela roll, såvida den ligger på gymnasial nivå - när du söker Studiehjälp eller Inackorderingstillägg.

    För mer information var god läs på CSN´s hemsida>> eller vänd dig till CSN direkt.

    Bästa hälsningar

    SYV