Ellika
    Hej! Jag går i ettan på samlinjen på en skola, men vill gå teater på samma skola eller på en annan (VRG i Stockholm). Jag tror inte att någon har hoppat av teater på någon av skolorna, men kan man göra en till plats ändå? Kan jag komma in ändå, på något sätt? Och hur långt in på året brukar det vara okej att byta linje?
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är upp till rektor på det programmet och skolan dit du vill komma. Även om ledig plats finns, behöver inte rektor ta in efter mitten av september.

    de exempel när man fick byta från ett annat program sent är från slutet av september. Vi känner inte till några ex när skolorna tog in från ett annat program i oktober eller senare ... Tyvärr.

    Studie- och yrkesvägledare