Linda
    Jag går just nu ekonomie kandidatprogrammet och undrar om jag kan ansöka till engelska program, samtidigt som jag söker till nästa kurs i mitt nuvarande program? Jag vill helst fortsätta mitt program men det finns vissa omständigheter som kan göra att jag vill byta program, detta vet jag dock inte innan jag måste ansöka. Jag frågar eftersom jag har märkt att det är olika datum för ansökning till samma termin på engelska och svenska program/kurser. Dessutom har jag inte hittat något sätt att rangordna en blandning av engelska och svenska program/kurser. Jag stryks väl inte automatiskt från mitt nuvarande program om jag kommer in på ett engelskt program?
    • Elinor : "Engelska program" - menar du utbildningar i England? Eller menar du utbildningar i Sverige men med undervisningsspråk "engelska"?
    • : Menar utbildningar i Sverige på engelska
    • Julia : Jag har nu skrivit ett nytt svar till dig . :)

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linda,

    jag håller med Elinor (se kommentar till din fråga). Jag är inte säker på om du menar utbildningar i England? Eller menar du utbildningar i Sverige men med undervisningsspråk "engelska"?

    Var god förkIara lite mer kring din fråga och jag ska försöka ge dig ett bra svar (så bra som jag kan).

    Bästa hälsningar

    Hörs! :)

    ANNA

    • : Hej, jag menar utbildningar i Sverige med undervisningsspråk engelska. Tack! :)
    • Julia : Jag har nu skrivit ett nytt svar till dig . :)
    Julia SYV på FrågaSYV

    hejsan,

    man brukar ha platsgaranti inom programmet.

    Men för säkerhetsskull kontakta Antagning.se

    Du söker via www.antagning.se - det är de som tar emot din ansökan, som bedömer om du är behörig och gör antagning. Det är därför där du får svar som verkligen GäIIer, för att det är de som bestämmer.

    Du kan t.ex ringa och teI.nr är 0771-550 720 och tel.tid mellan kI.9.00 och 16.00 på vardagar.

    den här sidan >> finns kontaktformuIär - du kan skriva din fråga tiII Antagning.se

    Du kan också chatta med Antagning.se - här>> samma tid som teIefontid, 9-16 på vardagar.

    Som sagt, vad vi vet, så brukar man inte strykas från programmet om man kommer in på någon annan utbidning, men det är bäst för dig att få svar från de som antar tiII högskoIeutbiidningar och som "stryker" från utbiIdningar - direkt, aIItså. Så att det inte bIir ngt. feI som drabbar dig.

    VänIigen

    JuIia SYV