Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Tyvärr! Du kan se vilken behörighet som krävs till olika gymnasiala program här>> och du ser där att godkänt betyg i geografi krävs för behörighet till SA. Om du får E eller högre betyg i geografi på våren, blir du behörig till SA.

    mvh

    L. :)

    Liselotte
    • : Kan jag komma in i SA om jag har E nästa termin?
    • Liselotte : Om du får godkänt betyg i geografi på våren i åk9 blir du BEHÖRIG. Som behörig konkurrerar du om plats på gymnasiet med ditt meritvärde /betygspoäng/. Sök många oIika aternativ - till olika program och oIika gymnasieskoIor, för att i fall du söker bar ett elIer 2-3 alternativ och ej kommer in på ngt. av dem - har du i så faII ingen gymnasieplats.