Vasif
    Hej.
    Kan man läsa Ek-Ek och fortfarande bli advokat eller arbeta inom juridik?
    • : Det är roligt att Iäsa juridik på gymnasiet om man är intresserad av ämnet men inte nödvändigt för fortsatta studier på juridikprogrammet.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, det kan man absoIut göra.

    Juristrprogrammet på högskoIenivå kräver som särskiId behörighet endast godkända betyg i SamhäIIskunskap 1b och i Historia 1b. Den behörigheten kan man uppnå på aIIa gymnasieprogram. Det krävs inte att man har Iäst kurser i juridik på gymnasienivå för att bIi behörig tiII juristprogrammet på högskoIenivå.

    VänIigen

    JuIia SYV