Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Cleo,

    man behöver inte nödvändigtvis gå Ekonomi, inriktning Juridik - om man efter gymnasiet vill utbilda sig inom juridik.

    men det är kanske kuI att börja Iäsa Juridik redan på gymnasiet, om man är intresserad av det...?

    Annars så är Advokat>> i grunden Jurist>>. Det är Juristprogrammet på högskolenivå du behöver läsa och särskiId behörighet, som den ser ut idag är godkända betyg i Samhällskunskap 1b och Historia 1b (och de kurser kommer du garanterat läsa på sambeteende), så vad det gäller behörighet, så är det inga problem!

    Kika gärna också på andra yrken - som t.ex Paralegal>>,
    Ombudsman>>,

    Upphandlare>> och Bygglovshandläggare>>

    DO>>

    och andra yrken på www.framtid.se