Liza
    Hej,
    Jag har tagit studenten och läste modersmål i Thailändska bara för att jag inte vill glömma bort mina kunskaper. Dessvärre var detta inget jag la större tid på och fick därför betygen D och C. Detta sänker mitt betyg otroligt mycket. Måste jag göra en prövning och läsa upp detta eller kan jag stryka de betygen?Har 2800 poäng.

    Tacksam för svar

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Liza! Om du i ditt examensbevis har 2800 poäng, då är 300 poäng markerade som U, dvs "utökade". De betygen som är markerade med "U" räknas bara i vissa fall in i ditt jämförelsetal.

    Var god uppge: vilka kurser som i ditt examensbevis är markerade med "U"? Vilka utbildningar på högskola/universitet du vill söka till?

    Hälsningar

    Mikael SYV

    • : Hej,
    • : Det är thailändska modersmål 1 och 2 som är markerade med U och jag vill läsa ekonomiprogrammet i uppsala. Vänliga hälsningar Liza